Külastus: 25.11.2018
Teater: Rahvusooper Estonia
Lavastaja: Andres Dvinjaninov
Esietendus: 26.05.2018
Kes siis Buratino lugu ei tea? Ja Olav Ehala laule? Selge
oli see, et nende kahe kombot tuleb vaatama minna. Seejuures saab ju veel
lastesse teatripisikut süstida!
Lõpptulemus on nüüd see, et ma juba mitmendat päeva muudkui
ümisen: „See on tõesti väga hea, ta-ta-ta-ta-ta-ta-ta…“. Lapsed juba ütlesid,
et minuga ei saa muusikateatrit vaatama minna, pärast ei saa enam keegi asu. 😊 Aga sain tõeliselt
positiivse emotsiooni. Positiivsema kui lapsed, sest nende arvates lauldi liiga
palju. Olin sunnitud juhtima nende tähelepanu asjaolule, et tegemist on
muusikaliga, aga nad olid endiselt oma seisukohal, et liiga palju lauldi. 😊 Mulle see aga just
meeldis. Ja need laulud on seal ju ülimalt kihvtid ja mõnusa viisiga. Eriti
seesama Buratino lauluke ning väga ilus on Papa Carlo lauluke, mis mul isegi
etenduse lõpus silmanurga kergelt märjaks tegi.
„Buratinot“ mängitakse tegelikult mitmes koosseisus ja minu lootus oli, et 25. novembril on Buratino
rollis Karmo Nigula. Läkski õnneks! Kuigi mulle väga meeldib kui lapsed
näitlevad, meeldib mulle siiski rohkem kui seda teevad täiskasvanud. Eriti kui
teisi lapsi mängivad samal ajal täiskasvanud. Seepärast ootasingi Karmot ning
ei pidanud pettuma. Sobis hästi rolli, oli piisavalt lustakas ning laulis ka
hästi.
Etendus ise on lutslik, sisse on pikitud nalju ka
lapsevanemate jaoks. Eriti lahe oli minu arvates rebane, keda mängis Janne
Sevtšenko. Ta oli kohe lihtsalt täitsa selline kavalpea rebane. 😊 Carabas Barabas on
alati äge ja eriti äge on ta Hannes Kaljujärve poolt kehastatuna. Kui ta oma
laulu ära laulis ning rahva aplaus oli mingil põhjusel hõredavõitu, siis ei
jäänud tulemata ka kommentaar, et on olnud tummisemaid aplause. 😊 Selle peale loomulikult
sai ta ka tummisema aplausi ja ka paar hõiget rahva hulgast.
Lavastatud oli samuti huvitavalt ja mitmekülgselt. Tundub, et
varjuteater on moes, sest seda on nüüd nähtud juba nii mitmeski etenduses. Nii ka
siin. Sedakorda siis olukorras, kus Carabas ja Duremar omavahel kuldvõtmekesest
räägivad. Seejuures on huvitav jälgida kujude suuruste vaheldumist, millest
lapsed küll eeldatavasti aru ei saa, aga täiskasvanutele võiks see ollagi üsna
huvitav psühholoogiline vaatepilt.
Jälle ei saa üle ega ümber ka lavakujundusest. Seekord oli
kasutatud pöördlava ning sinna oli tehtud suur Papa Carlo nägu (ma arvan nii).
See avaldas isegi poistele muljet.
Oli üks tore pühapäev, mis tõi naeratuse näole ning
lauluviisi huultele.
Allikas: Rahvusooper Estonia |
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar