reede, 10. detsember 2021

Lõbus lesk

Külastus: 21.10.2021

Teater: Rahvusooper Estonia

Lavastaja: André Heller-Lopes 

Esietendus: 19.08.2021

Igal sügisel on Estonias müügil soodushinnaga piletid. Kuna abikaasa ei ole just ooperite ja operettide fänn, aga mulle väga meeldivad, siis on mul valikus käia kas üksi või leida endale kaaslane. Kuna mu ema armastab ka ooperit ning muusikalavastusi üldse, siis sai sellesügiseselt soodusmüügilt koos paar piletit soetatud.  

Operettide kuningannaks tituleeritud Franz Lehàr'i operett "Lõbus lesk" on operett nagu operett ikka ehk palju kära ja segadust ning lõpuks armunud leiavad teineteist ja kõik lõpeb õnnelikult. Kuna operettides just mõtlemapanevat sisu ei ole ja näitlemisega on veidi teistsugused lood kui sõnalavastuses, siis on üsna keeruline neist kirjutada, aga eks silmapaistvamaid tegelasi on ka operettides alati.

Lõbusat leske Hannat mängis minu versioonis Janne Ševtšenko. Ütlen ausalt, et oleks tahtnud Helen Lokutat näha, aga saatus seekord niimoodi. Ega mul Jannele pole muud midagi ette heita kui ainult see, et ma ei saa tema sõnadest aru kui ta laulab ja see häirib mind. Kui laulab itaalia või muus võõrkeeles, siis see ülemäära ei morjenda, aga eesti keeles tahaks mõnestki sõnast aru saada. Kahjuks seekord oli isegi laul, kus ma mõtlesin, et mis keeles ta laulab... Kui lugesin ekraanidelt teksti ja teravamalt kuulasin, sain aru, et eesti keeles. ☺ Võib-olla on see minu viga, aga nii see kahjuks oli. 

Lõbusa lese armastatut krahv Danilo Danilovitschi mängis Reigo Tamm. Vot Reigo mulle meeldib! Ülihea diktsioon, näitlejameisterlikkus, operetilik olek ja võimas tenor. No mida veel ühelt operetilt tahta? 

Suurim üllataja oli minu jaoks seni tundmatu laulja Karis Trass, kes mängis Valenciennet. Väga mõnusa hääle, hea diktsiooni ja lavale sobiliku olekuga laulja. Kuna ta on hetkel stipendiaat, siis ma loodan, et Estonia napsab ta päriselt endale. Saaks head täiendust oma ridadesse.

Nagu aga öeldud - mingit sügavat mõte otsima ei läinud ja mõnusat meelelahutust see operett igatahes pakkus. Seega võis rahule jääda. 

Allikas: Rahvusooper Estonia


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar