kolmapäev, 27. märts 2019

Gesamtkunstwerk

Külastus: 25.03.2019
Teater: Kinoteater
Lavastaja: Paavo Piik
Esietendus: 11.01.2019

Õde kutsus teatrisse ja kui on ikka sõltuvushäire, siis ei saa ju ära öelda. Seda enam, et "Gesamtkunstwerk" tundus olevat etendus, mida võiks vaadata, aga mis tõenäoliselt abikaasale ei meeldiks. Arvan, et ei olekski meeldinud.

Etendus hõlmab endas erinevaid kunstiliike, mis inimesi on mõjutanud. Sai teada ka huvitavaid ja minu jaoks uusi fakte. Midagi teadsin juba ka varem, aga uudsust jagus ikkagi. Püssipaugutamine laval ajab mind alati pingesse. Nii ka seekord. Kuigi enda arvates valmistusin lasuks, hüppasin ikkagi toolil.

Alguses tabas mind ka deja vu. Ei taha küll spoilerit teha, aga kui algul lasti suht pikalt ühte  (või kahte?) takti Bruce Springsteeni laulust "Born in the USA", siis kangastus mulle NO99 etendus "Kolmapäev", kus näitlejad trampisid mööda lava 20 minutit ja ma tundsin, kuidas mu aju varsti plahvatab ning olin kohe-kohe püsti tõusmas ja teatrist lahkumas. Seekord nii hull ei olnud, aga ajudele hakkas ikka. Samas see oligi taotluslik, sest jutt käis ju sellest, kuidas USAs terroriste vanglas sellega piinati.

Enim meeldisidki ehk alguses etendatud "Stseenid ühest abielust" koos lavalise liikumise selgitustega ning etenduse lõpus toimunud skulptuuride vestlus. Sai kohati isegi muiata, aga ootasin rohkem naeru. Kinoteater ju! Kuigi mulle üldiselt meeldib kui etenduses lauldakse, siis mingil põhjusel jättis muusikaline osa mind seekord külmaks, kuigi lauldi tegelikult üsna hästi ja huvitavad pillid olid laval. See-eest tants oli vinge ja ma kahtlustan, et Getter Meresmaa ja Sander Rebane on ka varem tantsuga kokku puutunud. Samas oleks pidanud ehk tantsu ajal rohkem tähelepanu pöörama Salingeri tekstile, mis tundus olevat tantsuga seotud, aga see muutus minu jaoks taustamüraks. Võimalik, et nii oligi mõeldud. Ei tea, sest tekst läks kõrvust mööda. :) 

Noored näitlejad - Teele Pärn, Sander Rebane, Getter Meresmaa ja Martin Tikk - olid tublid ning energilised ja tundus, et nautisid oma tegemisi. Ma olen neist varasemalt päriselt laval näinud kahjuks ainult Teelet, teistega kas kokkupuude puudub või on olnud läbi teleekraani. Seega oli põnev uusi näitlejaid avastada.

Etenduses oli seega toredaid hetki, aga minu jaoks tervikut ei tekkinud.

Allikas: Kinoteater

1 kommentaar: